W tym artykule:
- Pierwszy miesiąc - Październik
- Drugi i trzeci miesiąc - Listopad / Grudzień
- Czwarty miesiąc - Styczeń
- Piąty miesiąc - Luty
- Podsumowanie: SEO jako Proces Długofalowy i Wyzwanie Kanibalizacji Słów Kluczowych
Pierwszy miesiąc - Październik
W październiku rozpoczęliśmy intensywne działania SEO na naszej stronie internetowej w starej strukturze, nie wykorzystującej CMS. Prace te obejmowały optymalizację techniczną SEO oraz regularne publikowanie specjalistycznych postów na blogu, początkowo jeden post dziennie przez pięć dni w tygodniu.

Drugi i trzeci miesiąc - Listopad / Grudzień
W listopadzie i grudniu zwiększyliśmy intensywność publikacji do trzech postów dziennie, co w sumie dało około 110 postów w ciągu dwóch miesięcy, nie licząc dni urlopowych. Efekty tych działań stały się widoczne w grudniu, kiedy to zauważyliśmy znaczny wzrost liczby odwiedzin strony każdego dnia.


Czwarty miesiąc - Styczeń
Styczeń był dla nas miesiącem przełomowym, kiedy to zakończyliśmy prace nad nową stroną internetową z zupełnie inną infrastrukturą i wdrożyliśmy CMS. Świadomi możliwego wpływu na SEO, obserwowaliśmy, jak Google prawie natychmiast zareagowało na zmiany, co odzwierciedla wykres, pokazujący spadek ruchu niemal do zera tuż po uruchomieniu nowej strony 24 stycznia.

Piąty miesiąc - Luty
W lutym, po krótkiej przerwie, wznowiliśmy publikację postów, tym razem dodając dwa posty dziennie przez pięć dni w tygodniu. Pomimo początkowego spadku, wykres pokazuje, że powoli zaczynamy odzyskiwać pozycje. Obecnie przewidujemy, że powrót do wcześniejszej pozycji zajmie nam około dwóch najbliższych miesięcy.
